top of page
  • תמונת הסופר/תלימור יקר

חרדות אצל ילדים בשעת מלחמה - איך להתמודד?

עודכן: 18 במרץ 2023

המאמר נכתב בזמן לחימה בדרום

לאור המצב, הורים רבים מתמודדים עם חרדות ופחדים של הילד/ה. אנו כהורים עלולים בטעות להזיק ולהחמיר את חרדת הילד כשאנו עושים זאת בצורה לא נכונה.


הנה כמה נקודות שיכולות לסייע לכם בהתמודדות עם חרדות של הילדים:
לא נמנע מטריגרים (כלב, רעש מסוים,מקום וכו'...) רק בגלל שהילד מפחד מהם, הימנעות יכולה לעזור בטווח הקצר אך מגבירה את החרדה בטווח הארוך. אם נעשה את הדברים שמהם הילד מפחד, הוא ילמד להתמודד עם הפחד ומכאן יצא רק מחוזק.
נהווה מודל בריא להתמודדות עם חרדה בעצמנו . ילדים הם בעלי תפיסה מאוד חדה ואם הם יראו שקשה לנו להתמודד עם הלחץ בנושא מסוים או מתלוננים בטלפון לחבר , הם יבינו שיש להם ממה להלחץ. אני לא אומרת להעמיד פנים שאין ממה להלחץ ושלא קורה כלום, אלא שהילד יראה שאנו מתמודדים עם הלחץ ברוגע, בשליטה ובסבלנות.
המסר שנרצה להעביר: "אני יודע/ת שאתה מפחד וזה בסדר, אני כאן , ואני אעזור לך לעבור את זה ". נקשיב, נהיה אמפתיים, נעזור לו להבין ממה הוא חרד ונלמד אותו שהוא יכול להתמודד עם פחדיו. לא נגיד לו: "אין לך ממה לפחד".
לא לשאול שאלות מובילות: אתה מפחד מ...?אתה חושש שיקרה..? אלא לשאול איך אתה מרגיש עם...? , מה אתה חושב על...?
נכיל את רגשותיו של הילד אבל לא נעצים אותם - אם הילד רוצה לדבר על כך שהוא מפחד, לא נמנע מהשיח על כך , ניתן לו לבטא את עצמו ונתמודד , נכיל את הרגשות שלו. ולהפך, אם הילד נמנע מלדבר , לא נאיץ בו.
תוכנית פעולה - להציג לילד : כשאנחנו צריכים להתמודד עם הגורם לפחד, אנחנו עושים : א....ב....ג... למשל, כשיש אזעקה: א. יוצאים מהחדר. ב נפגשים עם אמא במסדרון . ג. הולכים לממד - מקום שיגן עלינו. תוכנית מסודרת יכולה לעזור לילדים מסוימים להתמודד עם פחדים בצורה יעילה יותר.

המטרה היא לא להעלים את הפחד, אלא לסייע לילד לנהל אותו. הדרך הטובה ביותר היא לא להוציא את הגורם המפחיד אלא לעזור לילד להתמודד ולתפקד עם החרדה בדרך הכי טובה שהוא יכול, כתוצאה מזה מפלס החרדה יורד.

לסיום: חיבוק - תמיד מרגיע ומעניק תחושת שייכות, אהבה ומעטפת ביטחון חשובה.

לחיי ימים רגועים יותר , של שקט ושלווה. מזכירה שאתם מוזמנים בשמחה לשיחת ייעוץ חינם , כתבו לי ונתאם !


באהבה, לימור יקר גננת ומדריכת הורים

196 צפיות
הגיע הרגע להתחיל דרך חדשה בהורות 
 

יש לכם שאלות בנוגע להדרכת הורים?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

הדרכת הורים לימור יקר לוגו
הדרכת הורים
bottom of page