top of page
  • תמונת הסופר/תלימור יקר

9 טיפים לקראת האח\ות החדש\ה

עודכן: 24 באוג׳ 2021

אח חדש נולד, אירוע מרגש ומשמח המורגש בבית עוד לפני הלידה. אך יחד עם זאת, ניקח בחשבון שהוא עשוי לשנות את הדינמיקה והאיזון בבית.

ולכן הכנה מראש חשובה מאוד עבור אירוע זה, היא מבנה אצל הילד מה מצפה לו בעתיד ומעניקה לילד את הביטחון , היציבות וההבנה שהוא זקוק לה. בעיניי, ההכנה מראש צריכה לכלול הכנה רגשית ופיזית.

רגשית - בשיחות על התינוק שיגיע, איך החיים ייראו, ללטף את הבטן של אמא, להשמיע שירים ולהקריא סיפורים בנושא, לשוחח על מה יהיה כשיגיע האח, על הציפייה , לשתף בתמונות מאולטרסאונד, לספר על כך שגם הוא היה בבטן של אמא וכו' .

מבחינה פיזית - נשתף את הילד בהכנות לתינוק החדש - נכין יחד עם הילד את הדברים עבור התינוק החדש, נלך יחד לקנות ונשתף אותו בהכנות על מנת שירגיש שותף וחלק מהמאורע המרגש.

9 נקודות שיכולות לעזור להתאקלמות קלה לפני ואחרי הולדת התינוק:

בהכנה מראש אפשר לתת לילד לסדר את החדר או את המיטה של התינוק (או להיות שותף ועוזר בבניית המיטה או השידה), להסביר כמובן שעוד מעט הוא יוולד ויוכל להנות מהחדר או מהמיטה שאתה מרכיב לו.

אפשר להציע לילד להכין ציור לתינוק או שלט לחדר שלו לקישוט.

אפשר לתלות תמונה של הילד כשהיה תינוק , לספר לו מה היה כשהוא היה תינוק, להראות תמונות וכו'.

לילדים בגיל הרך אפשר לקנות בובה, עגלה , מוצץ, שמיכה, למשחק חופשי ולשחק משחק סוציודרמטי (משחק חופשי "בכאילו") שמהווה גם בסיס של הכנה מראש.

ניתן לגיטימציה לכל רגש של הילד כלפי התינוק בבטן או אחרי שנולד. זה בסדר אם הוא אומר שהוא לא רוצה או לא אוהב אותו, נכיל אותו נשקף לו ונעביר מסר שמותר להרגיש כל רגש, זה לגיטימי לגמרי ולא נוכל לכפות עליו רגשות שהוא לא מרגיש.

לא נשכח שהילד שלנו זקוק לנו , לתשומת לב, ונוכל להעניק לו את כל מה שהוא צריך בזמן איכות פרטני עם אמא או אבא, זמן שהוא רק שלי ושלך, ניתן לו לבחור פעילות או משהו שרוצה לעשות יחד. כל מה שהוא זקוק זה לדעת שמקומו בטוח , שהוא עדיין חשוב ואהוב ואף אחד לא ערער את מקומו.

נעצים אותו ונתן לו תפקידי אחריות לעזור להביא את המוצץ , להביא את החיתול , בהמשך להביא משחק או רשרשן ולהראות לתינוק, להרגיע את התינוק כשידבר איתו, יצחיק אותו או ישיר לו, להביא משחק עם מנגינה שתסקרן את התינוק ועוד.

טיפ קטן שעובד נפלא מניסיון: לקנות מראש מתנות קטנות לעטוף ולכתוב ברכה לילד מהתינוק החדש וההורים, על כך שהפך לאח גדול . נעניק לו את המתנות כשיוולד התינוק. דבר שיוסיף לתחושת כיף והתרגשות כלפי הולדת האח.

ואם לקרוב משפחה או חברים נולד אח חדש, אפשר להביא לילד משהו קטן לתשומת לב , זה תמיד נותן תחושה של "איזה כיף לי אני אח גדול".

לשאלות, הכוונה והדרכה, אשמח ללוות בכל קושי או תהיה לימור יקר גננת ומדריכת הורים


98 צפיות
הגיע הרגע להתחיל דרך חדשה בהורות 
 

יש לכם שאלות בנוגע להדרכת הורים?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

הדרכת הורים לימור יקר לוגו
הדרכת הורים
bottom of page