top of page
  • תמונת הסופר/תלימור יקר

אהבה ללא תנאי

אהבה ללא תנאי היא לא קלישאה או סיסמה יפה.


אהבה ללא תנאי היא הבסיס לכל מה שקשור לחינוך ילדים והורות טובה ובריאה, וצורך בסיסי של כל ילד/ה שאנו ההורים צריכים לספק.

ברוב המקרים זה נראה לנו מובן מאליו שהורה יאהב את ילדיו ללא תנאי, דבר שאמנם צריך להיות בכל בית אך בעיתות משבר, קושי או כעס, הורים רבים מתקשים לספק את הצורך הזה.

לחבק, לנשק, לאהוב, לתת חום אהבה , ליטוף - זוהי אהבה.

הקושי בא לידי ביטוי כשצריך לעשות זאת "ללא תנאי", גם כשהילדים מכעיסים או מאכזבים אותנו, גם כשאנו כועסים עליהם על מעשה מסוים, עדיין עליהם לדעת שאמא ואבא אוהבים אותם.

כשילדים יודעים שההורים אוהבים אותם לא משנה מה יקרה, ושום דבר שיקרה לא ישנה או יפחית אהבתם, גם אם יכעסו או יתאכזבו, אז המקום של הילד/ה במשפחה בטוח, ההורים הם בהחלט המשענת והעוגן עבורו שהוא יכול לפנות גם בשעת קושי.

כשיש אהבה ללא תנאי, זה אומר שהילד לא צריך לרצות את ההורה כדי לקבל אהבה, אלא מקבל אותה בכל מחיר, גם כשההתנהגות של הילד היא לא מקובלת על ההורה, הוא יכול וצריך לעיתים לכעוס, להסביר ולהציב גבול ברור, אבל זה לא אומר שהוא אוהב את הילד פחות ועל הילד לדעת את זה.


אז איך עושים את זה?
  • נזכיר שגם כשאמא ואבא כועסים עליך, הם אוהבים אותך מאוד.

  • בשעת כעס או קושי, להציע חיבוק שיעזור לו להתגבר (למרות שלעיתים קשה לנו כהורים שכועסים באותו הרגע, זה בדיוק הזמן לנהל את הרגשות שלנו בצורה נכונה).

  • אמא מחבקת אותך כדי לעזור לך , זה לא סותר את זה שההתנהגות שלך לא מקובלת ותהיה השלכה להתנהגות. אמא כאן כדי לעזור לך לווסת את הכעס או הקושי ולהרגע.

  • אמא/אבא לא מרחיקים אותך כי הם לא רוצים להיות לידך בשעת הכעס או הקושי , אלא נחבק ונעזור לך כי אנחנו אוהבים אותך למרות שאנחנן כועסים. זה המסר שנרצה להעביר לילד/ה שלנו.

  • בשיחה לאחר הסיטואציה, נדבר על ההתנהגות ההשלכות וכיצד נרגענו, מה עזר לך, אמא או אבא חיבקו , זה לא אומר שהם לא כועסים , ואם הם כועסים זה לא אומר שהם לא אוהבים. הם כאן בשבילך!

  • גם לא בזמן כעס, תמיד נשדר לילדים שיעשו מה שהם מרגישים או רוצים , לא כי אמא/אבא רוצים שתבחרו כך, אלא כי אתם רוצים ובוחרים (בסיטואציות מסוימות בהן אפשר ).

  • נדגיש ונעביר מסר שאתם עושים עבור עצמכם, לא כדי לרצות את אמא או אבא, ואנחנו ההורים שלכם נהיה מאחוריכם בכל בחירה.

גם כשהם מתנסים בחוויה חדשה נעביר מסר שאנחנו אוהבים אותך גם אם לא תצליח בפעם הראשונה או גם אם תבחר בבחירה שונה ממה שאנחנו רוצים או תחשוב אחרת ממה שהיינו רוצים.

לתת לילד מסר של אתה עצמאי, אדם ואישיות בפני עצמה, עם אישיות ודעות, בחירות משלך, ואמא ואבא מאחוריך ואוהבים אותך בכל מצב, גם אם תצליח או תיכשל, גם כשטוב לך וגם כשרע, גם בשעת קושי או משבר , אוהבים אותך באותה המידה!
כאשר ילד מקבל אהבה ללא תנאי, הוא פנוי להגשים את עצמו ולממש את הפוטנציאל שטמון בו .

אהבה ללא תנאי היא האישור של ההורה בעצם, וכשיש לי אישור מההורה שלי, יש לי תחושת ביטחון למימוש עצמי.

כשיש לילד אהבה לא מותנית מההורה, הוא לומד גם לאהוב את עצמו גם כשקשה או כשעצוב, גם כשטוב וגם כשרע וכך הביטחון, המסוגלות העצמי גבוהה יותר.

חלק חשוב בתפקיד ההורי הוא לספק לילד את אחד הצרכים הבסיסיים -אהבה ללא תנאי. כשיש מענה לצורך זה, הוא מרגיש שהמקום שלו בטוח ויכול להתפנות לממש את עצמו כשהוא יודע שגם אם ייכשל או יתמודד עם אתגרים, תמיד יאהבו אותו באותה המידה , כי אהבת הוריו היא ללא תנאי.

אהבה ללא תנאי היא הבסיס להכל בחייהם של ילדים!


באהבה💙

לימור יקר

מדריכת הורים מוסמכת

498 צפיות
הגיע הרגע להתחיל דרך חדשה בהורות 
 

יש לכם שאלות בנוגע להדרכת הורים?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

הדרכת הורים לימור יקר לוגו
הדרכת הורים
bottom of page