top of page
  • תמונת הסופר/תלימור יקר

הגישה העצלה להורות

להיות הורה יכולה להיות חוויה מאתגרת אך מתגמלת, וטבעי לרצות לעשות כל מה שאתה יכול כדי לתמוך ולהדריך את ילדך בזמן שהוא גדל ומתפתח. עם זאת, חשוב להכיר בכך שהורות לא אומרת להיות מושלמים או לעשות הכל עבור ילדך, אלא לדעת לטפח עצמאות והסתמכות עצמית.

הנה כמה דרכים לנקוט בגישה רגועה ו"עצלה" יותר להורות שיכולה להיות יעילה מאד ולהקל עליכם בטווח הארוך:


1. עודדו עצמאות: במקום לנסות לעשות הכל למען ילדכם, עודדו אותו לקחת על עצמו משימות ואחריות. זה יכול לעזור להם לפתח ביטחון עצמי, ספיקה עצמית וכישורי פתרון בעיות.


2. תן לילד שלך לעשות טעויות: זה טבעי לרצות להגן על הילד שלך מפני כישלון, אבל חשוב לאפשר לו לעשות טעויות וללמוד מהן. זה עוזר להם לפתח חוסן ולהבין שכישלון הוא חלק נורמלי ובלתי נמנע מהחיים.


3. אמץ הורות "מספיק טובה": במקום לשאוף לשלמות, אמצו את הרעיון של הורות "מספיק טובה". משמעות הדבר היא להכיר בכך שזה בסדר שיש רגעים מבולגנים, שאין להם את כל התשובות, ולא תמיד מסתדרים.


4. טיפול עצמי: כהורה, חשוב לדאוג לעצמך כדי שתוכל להיות שם עבור ילדך. הקפידו להקדיש זמן לטיפול עצמי ולתעדף את הרווחה שלכם כדי למנוע שחיקה ולשמור על מערכת יחסים בריאה וחיובית עם ילדכם.


5. סמוך על האינסטינקטים שלך: כהורה, אתה המומחה לילד שלך. סמכו על האינסטינקטים שלכם והקשיבו לבטן שלכם בכל הנוגע להחלטות הורות, במקום לנסות לעקוב אחר כל חוות דעת של מומחה או עצה.


לסיכום, הגישה ה"עצלנית" להורות אינה עוסקת בהזנחה או אדישות, אלא בגישה נינוחה יותר, המעניקה עדיפות לעצמאות, הסתמכות עצמית וטיפול עצמי. על ידי אימוץ העקרונות הללו, אתה יכול להיות הורה יעיל יותר ואוהב לא פחות, ולטפח מערכת יחסים חיובית ובריאה עם ילדך.

54 צפיות
הגיע הרגע להתחיל דרך חדשה בהורות 
 

יש לכם שאלות בנוגע להדרכת הורים?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

הדרכת הורים לימור יקר לוגו
הדרכת הורים
bottom of page